Een school volledig omgeven door het groen in hartje Dudzele. Genoeg ruimte voor alle leerlingen om te ravotten en vooral bij te leren in openlucht, want met een grote passie voor de natuur zet de basisschool sterk in op outdoor education. Geen betere manier om je hersenen te stimuleren. Maar de liefde voor het milieu zag je niet in de huisstijl van de school.
Studio Arsène designde een nieuw logo en huisstijl, bedacht een nieuwe baseline & stampte een nieuwe website uit de grond, gevuld met fotografie van eigen bodem. Maar dat is niet alles, want om nieuwe leerlingen naar de school te trekken lanceerden we op 1 april (en neen het is geen grap) een unieke campagne voor de school.
Stedelijke basisschool de Bijenkorf
Leer. Beleef. Ontdek. Dat is de focus van de school: samen interactief leren. Van jongs af aan leren de kinderen op eigen benen staan en worden ze ondergedompeld in een bad vol leerervaringen en avontuur. En dat sterk verhaal vertaalde ons team in een organisch logo en huisstijl.
in een nieuw jasje
Iedereen digitaal. Ook in het onderwijs. We namen de website onder handen en toverden het om tot een gebruiksvriendelijk platform. De extra sterkte? Fotografie met eigen leerlingen, zo krijgen de websitebezoekers meteen de warme sfeer van de school mee.
website en fotografie
Om nieuwe leerlingen aan te trekken organiseerde basisschool de Bijenkorf op 23 april een openklasdag. En om dat zo groots mogelijk te communiceren bedachten we een opvallende campagne voor de school. Een visual die meteen ook de werking van de school vertelt.


unieke campagne
"Hier groeit talent" heeft niet alleen een figuurlijke betekenis, maar werd ook letterlijk toegepast in de mailing van de school. Zo kregen alle ouders een zakje zaadjes opgestuurd dat ze thuis kunnen zaaien en laten groeien. Net als de talenten van hun zoon of dochter in de Bijenkorf.
Doordacht en duurzaam logo nodig?