klant

driearchitecten

sector

architectuur

deel deze case

driearchitecten

3 wordt drie

3architecten – het Roeselaarse architectenbureau dat in 2005 werd opgericht – was als naam een verwijzing naar de oprichters van het kantoor. In twee decennia heeft het bureau een mooie evolutie doorgemaakt, en telt het team meer dan 20 collega’s, goed voor samen ruim 200 jaar ervaring. Tijd voor een rebranding, en dus klopten ze aan bij Studio Arsène.

creatieven voor creatieven

Het eerste creatieve idee dat het team van Studio Arsène presenteerde aan de architecten was het voorstel om de naam anders te gaan schrijven. Niet langer met een cijfer 3, maar wel voluit in letters. Een logische evolutie, want de 3 in ondertussen méér geworden dan het cijfer van weleer.

Het nieuwe logo is toegankelijk én duidelijk, wat mooi aansluit bij de visie van driearchitecten. Ze willen zowel voor bedrijven als particulieren heel bereikbaar zijn en trekken voluit de kaart van de constructieve dialoog. Een eenvoudig en goed leesbaar lettertype past perfect bij hun nieuwe huisstijl.

subtiel en krachtig beeldmerk

Het beeldmerk lijkt op het eerste zicht misschien abstract, maar het bevat zowel een gestilleerde 'D' als 'A'. Daarnaast is het een subtiele knipoog naar het beeldmerk van de Sint-Jozefskerk, waar het Roeselaarse kantoor gevestigd is.

De keuze voor (krijtbord)groen is ook bewust gemaakt. Het staat symbool voor duurzame architectuur en komt ook voor in het kleurenpalet van iconische architecten zoals Le Corbusier en Alvar Aalto.

De mooie foto’s en het nieuwe design van de nieuwe website liggen in lijn – pun intended – met de herkenbare stijl van de ontwerpen van driearchitecten. Uitgepuurd. Strak. Tijdloos.
En natuurlijk ook: mooi & knap ;-)

get creativeinventiveambitiouscolourfulhappystarted
with us

wij zijn open

ma - do08u30 - 17u30
vr08u30 - 17u00
za - zoinspiratie tanken

schrijf je in op onze stoefbrief

2023 studio arsène