klant

ion

sector

vastgoed en facility diensten

deel deze case

Route de Roelevard

by ION

Om de bloeiende buurt rond Roelevard meer in de kijker te zetten, sloeg projectontwikkelaar ION de handen in elkaar met de lokale middenstand en de buurtbewoners en stippelde zo een nieuwe wandelroute uit: Route de Roelevard. Ons team illustreerde niet alleen een interactieve wandelkaart met bijhorende huisstijl, maar stond ook in voor de creatie van de video's die je dankzij een QR-code tijdens je wandeling kan bekijken.

Studio Arsène zet Roelevard op de kaart

De stationsbuurt in Roeselare leeft op: projectontwikkelaar ION werkt er aan 'Roelevard', een uniek appartementsgebouw dat de groene voorzijde van het station verbindt met het nog onbebouwde terrein aan de achterkant van de sporen. Ze wilden op een creatieve manier potentiële kopers bereiken en daarvoor schakelden ze onze hulp in. Een match made in heaven: ons kantoor ligt op een boogscheut van het project en we delen onze liefde voor de buurt maar al te graag met de nieuwe bewoners!

branding en huisstijl

Naast het bepalen van de route en het uitwerken van de wedstrijd, ontwierpen we ook de volledige kaart. ION wil zijn stempel zetten in Roeselare, en dat namen we letterlijk mee in het logo. We kozen voor een gezellige retro typografie gecombineerd met de reeds bestaande kleuren van de Roelevard huisstijl. Die stijl trokken we door op de landingspagina waar we alle info rondom de route en het project verzamelden.

van concept tot uitwerking

samen met ION bedachten we het concept 'Route de Roelevard': een wandeling die je meeneemt naar de leukste en gezelligste plekjes in de buurt. We stippelden een 6,5 km lange route uit die je langs de leukste hotspots brengt. Als superfans van Roeselare maakten we de ultieme combinatie tussen natuur, cultuur, horeca en sport.

We overtuigen mensen om deel te nemen door een wedstrijd te koppelen aan de route: wandel en win met Route de Roelevard. Verzamel je drie stempels op een spaarkaart, dan maak je kans op een mooie shop- en horecabon ter waarde van 50 euro.

locals in de hoofdrol


Om de campagne nog meer body te geven en de wandeling interactief te maken, zorgden we op sommige locaties voor QR-codes. Door de codes te scannen met je smartphone krijg je een video te zien van een bekende local die je nog meer kan vertellen over de plek waar je je bevindt. Zo ontmoet je in Krottegem Nathalie Sintobin die kort vertelt over de wijk die helemaal aan het heropleven is. De scenario's werden door ons bedacht en gerealiseerd in samenwerking met Trigr Media.

on- en offline media

Social posts, opvallende werfdoeken, advertenties in de krant en video's die afspeelden op tv-schermen bij enkele Roeselaarse handelaars zorgden voor on- en offline visibiliteit van de campagne. En of het gewerkt heeft! In totaal bezochten 1.500 mensen de Route de Roelevard website en werd de route zo'n 200 keer gedownload. We haalden er zelfs de pers mee!

get creativeinventiveambitiouscolourfulhappystarted
with us

wij zijn open

ma - do08u30 - 17u30
vr08u30 - 17u00
za - zoinspiratie tanken

schrijf je in op onze stoefbrief

2023 studio arsène