De stationsbuurt in Roeselare leeft op: projectontwikkelaar ION werkt er aan 'Roelevard', een uniek appartementsgebouw dat de groene voorzijde van het station verbindt met het nog onbebouwde terrein aan de achterkant van de sporen. Ze wilden op een creatieve manier potentiële kopers bereiken en daarvoor schakelden ze onze hulp in. Een match made in heaven: ons kantoor ligt op een boogscheut van het project en we delen onze liefde voor de buurt maar al te graag met de nieuwe bewoners!
Studio Arsène zet Roelevard op de kaart
Ons doel? Bewijzen dat Roelevard en de buurt eromheen een fantastische plek is om te wonen. Onder het motto 'geen woorden maar daden' kozen we om er niet alleen over te vertellen, maar het ook écht te tonen.
Van concept tot uitwerking
We overtuigen mensen om deel te nemen door een wedstrijd te koppelen aan de route: wandel en win met Route de Roelevard. Verzamel je drie stempels op een spaarkaart, dan maak je kans op een mooie shop- en horecabon ter waarde van 50 euro.
Samen met ION bedachten we het concept 'Route de Roelevard': een wandeling die je meeneemt naar de leukste en gezelligste plekjes in de buurt. We stippelden een 6,5 km lange route uit die je langs de leukste hotspots brengt. Als superfans van Roeselare maakten we de ultieme combinatie tussen natuur, cultuur, horeca en sport.
Naast het bepalen van de route en het uitwerken van de wedstrijd, ontwierpen we ook de volledige kaart. ION wil zijn stempel zetten in Roeselare, en dat namen we letterlijk mee in het logo. We kozen voor een gezellige retro typografie gecombineerd met de reeds bestaande kleuren van de Roelevard huisstijl. Die stijl trokken we door op de landingspagina waar we alle info rondom de route en het project verzamelden.



Branding en huisstijl
Om de campagne nog meer body te geven en de wandeling interactief te maken, zorgden we op sommige locaties voor QR-codes. Door de codes te scannen met je smartphone krijg je een video te zien van een bekende local die je nog meer kan vertellen over de plek waar je je bevindt. Zo ontmoet je in Krottegem Nathalie Sintobin die kort vertelt over de wijk die helemaal aan het heropleven is. De scenario's werden door ons bedacht en gerealiseerd in samenwerking met Trigr Media.
Locals in de hoofdrol
On- en offline media
Social posts, opvallende werfdoeken, advertenties in de krant en video's die afspeelden op tv-schermen bij enkele Roeselaarse handelaars zorgden voor on- en offline visibiliteit van de campagne. En of het gewerkt heeft! In totaal bezochten 1.500 mensen de Route de Roelevard website en werd de route zo'n 200 keer gedownload. We haalden er zelfs de pers mee!
Nood aan ijzersterke communicatie?