Instituut Mariawende Blydhove, of ook wel gekend als IMB, uit Brugge geeft dit jaar haar startschot op een nieuwe manier. Niet alleen verhuist een deel van de school naar hun nieuwbouw, maar vanaf nu kunnen de leerlingen ook zeggen: 'Ik ga naar Mia, en jij?'. Een nieuw jaar met een nieuwe naam, baseline, logo, huisstijl en website. En ook bij de lancering van de nieuwe naam brainstormde Studio Arsène doordacht mee.
Een school met een hart voor de leerlingen en een passie voor onderwijs. Dat was het speerpunt tijdens de zoektocht naar een nieuwe naam.

Waarom Mia? Wel, zuster Mia Laridon was een echte topdame met daadkracht, zin voor initiatief en doorzettingsvermogen. 62 jaar geleden richtte ze de school op en dat maakt haar ook meteen de eerste directrice van de school. Ze stampte de school vanaf nul uit de grond en ging altijd tot het uiterste zodat haar leerlingen zich volledig konden ontplooien. En die kwaliteiten geeft de school ook elke dag mee aan haar leerlingen. Een uniek verhaal met Mia als boegbeeld van de school.
Wij zijn Mia
Onwijs Onderwijs
Bewust de focus leggen op de leerlingen? Dat doen we met de baseline 'Onwijs Onderwijs', waarmee we duidelijk willen maken dat de leerlingen zich thuis kunnen voelen op school. Zo krijgen de leerlingen niet alleen enorm veel zin om naar school te gaan, maar ook de passie van de leerkrachten voor onderwijs wordt opnieuw opgewekt. Een warme school, maar vooral een thuis voor de jongeren en leerkrachten.
School is cool

Met een jonge en hippe huisstijl trekken we de aandacht naar de levendige en speelse sfeer die heerst binnen de school.


Je medewerkers zijn je ambassadeurs. Daarom is het belangrijk om bij de lancering van een nieuwe naam of logo eerst intern te werken voordat je het bekend maakt aan de buitenwereld. Ons team dacht mee na over creatieve manieren om de lancering van Mia, tijdens de pedagogische studiedag, zo goed mogelijk te laten verlopen.
Ready for take-off.
Een dag voor de teambuilding kregen alle leerkrachten een mysterieus kaartje met een hint naar Mia in de bus. Ook tijdens de dag zelf verstopten we stiekeme hints tijdens het stadsspel in hartje Brugge. Zo hing er midden in stad een spandoek met 'Wij zijn Mia.' en startten we zo buzz binnenin het team.
Aan het einde van de dag vond de echte bekendmaking plaats tijdens een speech van de directeur en nadien kregen alle leerkrachten een goodiebag mee. Ook de niet aanwezige leerkrachten werden op de hoogte gebracht door een creatieve mailing en aan de hand van een landingspagina kon het volledige team zich nog eens verdiepen in het verhaal van Mia. Lancering, geslaagd! Want al snel zongen de leerkrachten 'Mia' door schoolgangen
Ook nood aan een nieuwe start?