klant

Matthys

sector

bouw

deel deze case

Matthys

iron will – steel skill

Sinds 1990 is Matthys een gevestigde naam in agro- en industriebouw. Wat begon als een familiaal project van de broers Geert en Patriek, groeide uit tot een totaalpartner met een eigen studiedienst, productie én plaatsing. Na de overname van Westland Horse Housing in 2023 was hun positie sterker dan ooit, alleen hun branding draafde nog wat achterop. Tijd voor Studio Arsène om het tempo op te voeren! 

van staal naar stijl

Onze briefing? De look & feel van hun merk opfrissen. Het totaalplaatje moet kloppen, daarom haalden we ons beste paard van de stal en kozen we voor een rebranding van hun volledige huisstijl. Inclusief een nieuw logo én een nieuwe baseline.

kracht in eenvoud

Een modernere look met respect voor het vertrouwde blauw, dat was het vertrekpunt. We herwerkten het logo tot een strakke, sobere versie en gaven de huisstijl een eigentijdse toets. Hun baseline ‘Iron will – steel skill’ verwijst naar hun vastberaden mentaliteit én hun technische vakkennis. Van visitekaartje tot factuur: elk detail klopt. 

in het juiste spoor

We dachten ook na over hoe de nieuwe branding zich zou vertalen in andere toepassingen. Met heldere richtlijnen en een uitgepuurde visuele stijl zorgden we voor een stevige basis waarmee Matthys zelf verder kon bouwen. Missie geslaagd!

get creativeinventiveambitiouscolourfulhappystarted
with us

wij zijn open

ma - do08u30 - 17u30
vr08u30 - 17u00
za - zoinspiratie tanken

schrijf je in op onze stoefbrief

2023 studio arsène